Enerji Haberleri | Enerji Piyasası | Enerji Sektörü | Enerji Gündemi | Enerji Çalışanları | Elektrik Piyasası - AYEDAŞ'ta 4/C Toplantısı Yapıldı
Türkiye Geneli Elektrik Kesintileri
Teknik Olmayan Kayıpların Ülkemize Maliyetleri
Elektrik Faturanızın Doğruluğunu Kontrol Edin

Karakter boyutu :13 Punto15 Punto17 Punto19 Punto

AYEDAŞ'ta 4/C Toplantısı Yapıldı

AYEDAŞ'ta 4/C Toplantısı Yapıldı
AYEDAŞ'ta 4/C toplantısı gerçekleştirildi.
08.10.2013 / 00:03

Enerjimagazin-01 Ağustos 2013 tarihinde Sabancı Holding  ve Alman E.ON’un ortaklığındaki Enerjisa tarafından devralınan İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş. (AYEDAŞ)’de, 4/C’ye geçmek için dilekçe veren personelin durumunun konuşulduğu geniş katılımlı bir toplantı gerçekleştirildi.


Kaynarca’da bulunan Divan İstanbul Asia’da gerçekleştirilen toplantıya; “AYEDAŞ Genel Müdürü Kıvanç Zaimler, AYEDAŞ Dağıtım Operasyonları Direktörü Murat Pınar, AYEDAŞ İnsan Kaynakları ve İdari İşler Direktörü Teoman Özağ, AYEDAŞ İnsan Kaynakları Müdürü Eda Akad ve AYEDAŞ’ta görev yapan Direktör, Müdür, Müdür Yardımcıları ve Şefler” katıldılar.


Toplantıda konuşan AYEDAŞ Genel Müdürü Kıvanç Zaimler: “Enerjisa değerlerine sahip olan ve işini severek yapmak, çalışmak isteyen herkesle devam etmek istiyoruz” dedi.


Zaimler, “Ayedaş da çok iyi bir ekip var. Geçmişte çok iyi işler yapılmış. Herkesin kafasında önemli soru işaretlerinin olduğunu biliyorum. Bizler ne olacağız, nasıl çalışacağız gibi. Şimdi 4/C konusu var. İnanınki 4/C bir isim, bir slogan gibi olmuş. Hatta bazı arkadaşlar 4/G filan diyorlar. Teknik olarak da eksik bilgilendirmeler var.


“Çalışma Sistemlerinde Bazı Değişikler Olacaktır”


Bizler için en önemli konu işin sürekliliği, işin devamlılığı. Dolayısıyla Enerjisa değerlerine sahip olan ve işini severek yapmak, çalışmak isteyen herkesle devam etmek istiyoruz. Enerjisa'nın değerlerini daha önce de anlaşmıştık. Çalışma sistemlerinde tabi ki bazı değişikler olacaktır. Ben şuna benzetiyorum Nokia telefon kullanıyoruz, arada Blackberry kullanmadan iPhone’a geçeceğiz. Ekranı çektiştireceğiz, bir şeyler yapacağız. İşte, hayatınıza yeni bir kavram girdi. Ona nasıl uyum göstereceğiz? Bir takım yenilikler gelecek ama önemli olan bu yeniliklere açık olmak. Yenilikleri kabullenmeye hazır olmak ve aynı azim ve istekle çalışmaya devam etmektir.


“Hepimiz Aynı Takımın Formasını Giyiyoruz”


Enerjisa değerleri, gerçekten hissedarlarından aldığı destekle hem Sabancı Holding, hem de dünyanın en büyük enerji şirketlerinden birisi olan E.ON’dan aldığı destekle çok önemli değerlere ulaşmıştır. Bu değerlere kimsenin uyum sağlamada problem yaşayacağını düşünmüyorum. Hepimiz aynı takımın formasını giyiyoruz. Türkiye’nin en büyük enerji ailesinin içerisindeyiz. Ben de uzun yıllardır özel sektörde çalışıyorum. İşini iyi yapan, performans gösteren kişilerin hiçbir zaman iş kaygısı olamaz.”


Belki bazı olaylar düşündüğünüzden yavaş gidebilir. Bence de yavaş. Bende uzun yıllar kurumsal şirketlerde çalıştım. Hatta Sabancı Holding için böyle devlet gibidir.Bazı kararlar yavaş alınır ama bunun yavaş alınmasının sebebi sağlıklı alınmasıdır. Enerjisa içerisinde dağıtımda bugüne kadar 4-4.5 sene Başkent'te yapılan iyi şeyler, elektrik kesintileri, müşteri memnuniyeti, istatistiklerin v.s nin dışında şeyler. Bugün mevzuatta "0" uygunsuzlukla faaliyet gösteriyor. Bugün yasal ayrıştırmada örnek şirket olarak gösteriliyor. Çünkü; hazırlıkları 1.5 yıl önceden başlamış. Uzun sürüyor. Hala bunu yeniliyoruz. Ne oluyor? Mevzuat değişiyor, kaçak-tahakkuk, aydınlatma v.s perakende'den dağıtım'a geliyor yeniden yapılanıyoruz. 3 bölge için scadamızı ne yapalım, tek bir yerde mi düşünelim, yedeklememi yapalım filan gibi kararları veriyoruz. Dolayısıyla, hepinizin nasıl çalışacağı buna göre belli olacak. Lisans yönetmeliği çıkmadı. Pek çok konularımızda netlik yok. Bunlar iş hayatımızı çok fazla etkiliyecek. Ama şunu söyleyeyim; büyük bir farkındalık ve pozitif düşünceyle bu doğrultuda çalışıyoruz. Süreç bazında yapılanma tamamlandığında herşey çok net olacak. Burda biraz daha sistemin kendi içerisinde tanışması, algıların biraz değişmesi için zamana ihtiyacımız var.


Hepimiz 19 milyon nüfusla, 9.5 milyon abonemizle güzel bir servis verebileceğimiz bir çalışma olsun diyorum. Herkese sağlıklar, esenlikler diliyorum. Sevgiyle kalın" diye konuştu.


AYEDAŞ Genel Müdürü Kıvanç Zaimler’in konuşmasının ardından söz alan AYEDAŞ İnsan Kaynakları ve İdari İşler Direktörü Teoman Özağ ise, “Ayedaş’ta 4/C’ye yoğun talep var. Bu kadar büyük bir sayıyı 4/C’ye gönderemeyiz. 4/C’ye personel göndermek her şekilde bizim aleyhimize. 4/C’ye gideceklerin kararını siz departman yöneticileri vereceksiniz.” dedi.


Özağ, “Ayedaş’ta 4/C’ye yoğun talep var. Biz bu talebin hepsinin karşılaması durumunda operasyonu devam ettirebileceğimize inanmıyoruz. Siz inanıyorsanız sorun yok. 4/C işten çıkarmadır. İşçi kendi talep etti diye 4/C’ye geçemez.


Çalışmakta zorluk çekiyor, bu kurumda başarılı olacağına inanmıyorsa, çeşitli sorunları varsa bu kişileri bize sizler önereceksiniz. Sizler yöneticiler olarak, hangi personelleri 4/C’ye göndermek istediğinizi, hangi personellerle çalışmak istediğinizi belirteceksiniz.  Bu kişileri biz tespit etmeyeceğiz. Çünkü biz bilmiyoruz. Yani, günahı vebali sizlerin boynuna.


Bu Kadar Büyük Bir Sayıyı 4/C’ye Gönderemeyiz


Bizim insan kaynakları müdürlüğümüzde bazı personellerin disiplin kayıtları var. Bu personellerin geçmişte bulaşmış oldukları bazı olaylar var. O isimleri de biz sizlere önereceğiz. Diyeceğiz ki, bakın bu personelin dosyasında böyle bir kaydı var. Siz bu kayıta rağmen bu personelle çalışmak ister misiniz? Bizler sizlerin istekleri doğrultusunda hareket edeceğiz. Kiminle çalışacağınızın kararını sizler vereceksiniz. Göndermek istediğiniz isimler de sorun yok. Tutmak istediğiniz arkadaşlarla gerekirse birebir görüşeceğiz. Çok sayıda müracaat var. Bu kadar büyük bir sayıyı 4/C’ye gönderemeyiz. Göndersek iş durur.


İşveren Onay Vermeden Kimse 4/C’ye Geçemez


Danıştay 4/C’lilerin ek iş yapmalarına olanak veren bir karar verdi. Devlet hem diyor ki çalışanların yüzde 95’ini tutacaksın, hem de diyor ki, ben 4/C'yi cazip hale getireceğim. Biz işimizi yürütme bakımından çok müşkül durumda kalıyoruz. 4/C’ye gideceğim diyen arkadaşlar 2 tane avukatı arayor, sonra bizi arayıp eğer noterden ihtarname çekersiniz 2 ay içerisinde sizi 4/C’ye göndermek zorundalar diyorlar. Hayır, hiç öyle bir şey yok. Biz işveren olarak kişinin iş akdini fesih edersek 4/C’ye geçebilir. Bu tür duyumlar doğruyu yansıtmıyor. Çalışanlarımızın bu tarz dedikodulara kulak asmamalarını rica ediyorum.


Yönetim Kurulu Kararı Gerekir


Ayrıca 4/C gönderebilmek için Yönetim Kurulu Kararının alınması lazım. Çünkü toplu işten çıkarma yapıyoruz. Biliyorsunuz 30 kişiyi aşan işten çıkarmaları Çalışma Ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bildirim yükümlülüğümüz var. 4 C demek, işten atmak demek. Hem kıdem tazminatını hem de ihbar tazminatını ödemek zorundayız. Hem 4/C’ye geçiyor, hem de ihbarını ödüyoruz. Bunlar problem değil ama yapılan uygulama toplu işten çıkarmaya giriyor.


4/C’ye Göndermek Hiç Cazip Değil


4/C’nin şirketimize hiçbir katma değeri yok. Bu işten çıkarmalar nedeniyle ödenecek kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, izin parası, v.s gibi ödemeleri EPDK bize geri ödemiyor. O para şirketimizin kasasından çıkıyor. Yani işveren için çalışanları 4/C’ye göndermek hiç cazip değil. Ayrıca giden personelin yerine yetişmiş eleman bulmak, onları yetiştirmekte ayrı bir maliyet getiriyor. 4/C’ye geçmek isteyenler iş akitlerinin fesih edilmesinin ardından, 30 gün içerisinde Özelleştirme İdaresi Başkanlığına başvurmaları gerekiyor. İş akitlerini fesih edilen bu kişilerin bu 4/C’ye geçecekleri süre boyunca işlerini aksatmamaları gerekiyor.


Son Tarih 31 Ocak 2013


İşverenin çalışanları 4/C’ye göndermek için devir tarihinden itibaren 6 aylık bir süresi var. Bizde bu süre 31 Ocak 2013 tarihinde doluyor. 31 Ocak 2013 tarihine kadar göndermek istediklerimizi göndereceğiz, tutmak istediklerimizi tutacağız.


Bundan sonraki süreçte 4/C’ye geçmek isteyenler ile ilgili olarak öncelikle siz amirlerinin görüşlerini olacağız. İş sürekliliğini sağlamak için bir planlama yapacağız. Daha sonra 4/C’ye gönderilmek üzere iş akitleri feshedilecek personellerin isimleri Yönetim Kuruluna sunulacak.


EPDK Ceza Uyguluyor

Enerjisa olarak devir tarihinde aldığımız toplam personel sayısının yüzde 95’ini muhafaza etmek zorundayız. Bu sayının altında düştüğümüzde EPDK’nın uyguladığı inanılmaz cezalar var. Yani hem 4/C’ye personel göndereceğiz, hem de yüzde 95’in altına düşmeyeceğiz. Yani 4/C’ye personel göndermek her şekilde bizim aleyhimize.”diye konuştu.


Bu haber toplam 22937 defa okundu
YORUMLAR
yorgun teknisyen: 
"ne oldu"
e hadi bakalım gittinizde ne oldu millet . mutlumusunuz bu yaşınızdan sonra nereye gitcez ne iş yapcaz diye telaşe düştük. allah sonumuzu hayırlı etsin .bu kadar emek sonrası bu yaşta gördügüm .koskoca bir hiç.
08.02.2014 / 01:02
mr_dion: 
"cokk gerdiniz cokk"
coook geriyorsunuz cokkk hiç iyi bişey değil bu kendi isminize kendiniz hurmet etmiyorsunuz!!verin insanların hakklarını 4c bizim hakkımız sizin değil sendika az kaldı yollarını ayıranları sayacaksın zannımca
01.11.2013 / 20:20
Teknik Personel: 
"Çalışmak İstemiyoruz Zorla mı?"
Arkadaş biz gitmek istiyoruz.Eğer ki kasım ayında büyük bir gurup gitmezse baya bir sıkıntı var demektir. Vede çok büyük tepkiler alabilir müdürler.İnşallah gimek isteyen gider.
28.10.2013 / 23:03

""
performans dayalı sistem e göre ise sahada yeni yetişecek genç personelle bizim performansımız bir olmaz .biz de en verimli yıllarımızı bu şirkete verdik lakin yaşlanıyoruz en önemlisi toplum hizmeti verdiğimiz için yıprandık yıpranıyoruz elimizde tecrübemiz uzmanlığımız kaldı bundan sonra şirket bizi nasıl değerlendirecek çalışma organizasyonu nasıl olacak şirket ve ?sendika? dan açıklama yok artık bu işe noktayı koyun da herkes de kendi yolunu çizsin
28.10.2013 / 20:19
TEKNİK: 
"Yeter Artık"
zorla güzellik olurmu çalışmak istemiyorum arkadaş
27.10.2013 / 23:37
petitstephan: 
"bırakın bizi de gidelim"
ya inanamıyorum..ayedaşı devralmadan önce bizle çalışmak istemiyenle çalışmayız diyen saygın sirket enerjisa.ne oldu da bir anda değiştiniz..kulağınıza bir şeymi geldi..paylaşın bizlerle neden susuyorsunuz..ömrümde ben bu kadar suskun müdürler suskun yöneticiler görmedim..allah büyük bizim kaderimizle oynuyorsanız allahın tokadı yok..sadece 3 ay kaldı bakıcaz görücez..ama eğer kaderimizle oynuyorsanız hakkımız size haram olsun..
27.10.2013 / 21:15
YEKTA ÖZDEMİR: 
"sorun yok"
alırken bunları düşünecektiniz gülü seven dikenine katlanır daha 2 ayda milleti bıktırınız sisteminiz çok dandik kısacası çogunluk sizinle çalışmak istemiyo.siz bu işi bilmiyosunuz
27.10.2013 / 00:02
bir kul ama sabancının değil: 
"sendika"
4c ye göndermezlerse ilk iş sendikaya tekmeyi basıcamkimin için çalıştıkları aşıkar oldu !!! sabancı performanans istiyor bizde sendikadan performans görmeliyiz bir gider biri gelir ...
24.10.2013 / 13:10
candan: 
"Enerjimagazin"
Enerjimagazin neden Enerjisanın personeli bilgilendirmediğini haber yapmıyor. Haber olması için isyan mı çıkması gerekiyor. 4 ncü aya giriliyor.
24.10.2013 / 11:39
tilki selim: 
"senle çalışmak istemiyorum"
bıktık kardeşim. insan ların elektrigini kesmekten,küfür.hakaret,bedduadan.2 aboneden 1 i hep aynı.bi de makine tutturdunuz işimizi yaptırmamak için elinizden ne geliyorsa yaptınız.43 yaşıma gelmişim 1yıl sonra beni işten çıkartırsan ben nasıl iş bulucam.pek çogumuz iş garantisine 4/c ye bu yüzden bakıyor.
19.10.2013 / 21:33

""
Ankara Milletvekili Levent Gök, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından cevaplandırılması istemiyle TBMM Başkanlığına soru önergesi verdi. Ankara Milletvekili Gök, ENERJİSA’da gergin çalışma atmosferi can alıyor ve mobbing dahil tüm olumsuzluklar derhal giderilmeli dediği önergesinde şu ifadelere yer verdi; “Önceki hafta, bir ENERJİSA çalışanı elektrik teknisyeni, aynı kurum çalışanı bir elektrik-elektronik mühendisini silahla öldürmüş, başka bir mühendisi yaralamış ve aynı silahla kendi canına da kıymak istemiştir. Anılan iş yeri bir devlet kurumu olan Başkent Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi’nin 2009 yılında özelleştirilmesinden sonra kurumun hizmetlerini devralan ENERJİSA olup kurumun devlet elinden çıkmasından sonra çalışanlar arasında büyük olumsuzluklar yaşandığı, gergin çalışma atmosferinde alt – üst ilişkilerinin baskıcı bir ortam doğduğunun basına sık sık yansıyan bir durum olduğu ileri sürülmüştür. Bu bağlamda; 1-Kurumun özelleştirilmesinden sonra ENERJİSA’nın kalifiye teknisyen ve mühendis çalıştırmaktan kaçındığı, daha düşük ücretler ödeyerek tecrübesiz teknisyen ve mühendislerle hizmet sunmakta direndiği, bu nedenlerle sık sık elektrik kesintileriyle ve arızalara zamanında müdahale edilememesinden hizmetin kalitesinde ortaya çıkan düşüklüğün tüm personeli olumsuz etkilediğini kabul ediyor musunuz? 2-Alınan hizmetten memnun olmayan yurttaşların olumsuz tepkilerinin de çalışanlar üzerinde bir baskı oluşturduğu inkâr edilemez bir durumdur. Kalifiye olmayan elemanlarla yürütülmeye çalışılan elektrik dağıtım çalışmalarının işyerinde mobbing dahil işini kaybetme korkusu ve benzeri endişeler yarattığını düşünüyor musunuz? 3-Özelleştirme öncesinde tıkır tıkır işleyen bu kuruluşun şimdi içinde bulunduğu olumsuzlukların tüm yurttaşları etkilediği gerçeği karşısında olumsuzlukların daha da derinleşmesini önlemek için ne yapmayı düşünüyorsunuz?
19.10.2013 / 20:16

""
Enerjisa çalışanlarından tekniker Yavuz Özdemir uzun süredir kendisine yapılan baskılara dayanamayarak Enerjisa içinde 1 kat’da mühendislerden 1982 doğumlu Adem Kavuzoğlu ile 1987 doğumlu Tamer Söz’e ateş ederek Tamer Söz’ü öldürdü, Adem Kavuzoğlu’nu yaraladı. Tekniker Yavuz Özdemirin esas hedefinde Adem Kavuzoğlu’nun olduğunu ögrenildi.ölen Tamer Söz ile Adem Kavuzoğlu’nun Enerjisa’da bir çok işçinin iş akitleri’nin feshine neden oldukları ve sürekli işçiler üzerinde baskı uyguladıkları belirtiliyor. Türkiye Elektrik Kurumu’nun (T.E.K) özelleştirilip Enerjisa olduktan sonra uzun süredir ortamın gergin olduğu özellikle yeni gelen yöneticiler ve mühendislerin personel üzerinde ciddi baskılar uyguladıkları biliniyordu. Olaydan sonra Sincan Emniyet Müdürlüğü Asayiş büro amirliğince gözaltına alınan Yavuz Özdemir savcılık tarafından tutuklama talebiyle mahkemeye sevk edilmiş ve tutuklanmıştır.
19.10.2013 / 14:40
tekelci: 
"dikkat"
kardeşler sakın özel firmaya kanmayın eski bir tekelci olarak 4 c ye geçmediğime pişman oldum özel firma bizede çok vaatlerde bulundu köprüyü geçene kadar yani sonra işlri rayına oturttana kadar daha sonrada küçülmeye gidiyoruz diye 120 işçiyi işten çıkardı kardeş elektirik teknisyeniyim yaş 42 2 senedir iş bulamıyorum anlayın en azından 4 cyi biraz düzelttiler gerini siz düşünün ben bşımdan geçeni anlattım
16.10.2013 / 22:25
MEHMET NAZ: 
"NE SENDİKA AMA ...."
BEYLER YORUMLARINIZA BAKTIM ŞU SARI SAPSARI SENDİKACILAR İÇİN BİR ŞEY DİYEN YOKK...YİNE PUSUYA YATMIŞLAR NEDE OLSA YÜZDE 95 KORUNACAK DİYE BEKLİYORLAR AMA İNŞALLAH LİMAKDA SABANCIDA YENİ ALACAĞA ADAMLARA İŞE GİRERKEN SENDİKLALI OLAMAZSINIZ DİYE SÖYLER SE GÖRÜRLER YÜZDE 95:)) (HOŞ OLSALARDA SENDİKANIN BİR İŞE YARAMADIĞINI ONLARDA GÖRECEKLER YA ) ZATEN HESAP TERS DÖNMÜŞ MİLLETİ GECELERİ ARAYIP 4 C DİLEKÇELERİNİZİ GERİ ÇEKİN DİYOR HANGİ YÜZLE DİYORSUN DEVLETTEYKEN MİLLET BİR OYANA BİR BUYANA SÜRÜLÜRKEN KEYFİ OLARAK ONA BİLE MÜDAHALE EDEMİYEN BİR SENDİKADA ÖZEL ŞİRKETTE HAK MI SAVUNACAK MİLLET ADAMA GÜLER YAAA...BİRDE AKTAŞDA ÖZELDİ ÇALIŞIYORDUNUZ ŞİMDİ NE FARKI VAR DEYİP YOL YAPIYORLAR YA ADAMA SORARLAR AKTAŞ DA HERKES 23- 25 YAŞINDAYDI ŞİMDİ ??? VE AKTAŞDA 9 KİŞİLİK GURPLARLA NASIL İŞÇİ ATILDIĞINIDA BİLİYORUZZ..SİZ İŞÇLERE GÖLGE ETMEYİN SABANCIYIDA KENDİ İSTEDİĞİNİZE GÖRE YALAN YANLIŞ YÖNLENDİRMEYİN YETER...BUGUNE KADAR İŞÇİLER İÇİN NE YAPTIĞINIZI TÜM AYEDAŞ CAMİASI BİLİYOR ...VE BENCE YÜZDE 90 NIDA BÖYLE DÜŞÜNÜYOR...VE KİMSENİN SİZLERE İTİMATI YOK... SİZLER İÇİN ÜYENİN OLMASI ONLARDAN AİDATLARI SAĞMANIZ VE SEÇİMLERDE YİNE KENDİLERİNİZİ SEÇTİREBİLMİNİZ YOKSA SİZİN HAYAT DA İŞÇİYLE İŞİNİZ OLMAZ...HEYER ÇOK ÜYE KAYBEDERSENİZ PROFOSYONEL SENDİKACILIĞINIZ DA DÜŞÜYOR AMA BİZE NE SÜRÜNÜN...BİZE BUNU REVA GÖRERKEN 4C DİRENMEZKEN VE İŞÇİLERİ BU 4C DİRENMEYE ZAMANINDA ÇAĞIRMADIĞINIZ ZAMAN DÜŞÜNECEKTİNİZ SARI SENDİKACILAR SİZİ....
12.10.2013 / 20:36
Ayhan Yurt: 
"Gün Gelir Devran Döner"
Arkadaşlar bizler olaylara yüzeysel bakıyoruz.Devlet ihale etmiş Enerji sa ihaleyi kazanmış.Bu durumda enerji sa kendi çıkarları doğrultusunda hareket etmesinden doğal bir olgu yoktur.Bizleri bu duruma düşürenlere Allah sizden razı olsun demek yok mu.Bizler karın kışın ayazında sokak sokak çalışırken gecemizi gündüzümüze katarken bunun karşılığını aldık.Lakin kendimizden de bir şeyler kattık.Bazen abonelerin saldırısına uğradık bazen ölümle karşı karşıya geldik.İftiraya uğradık haksızlığa uğradık saçlarımız bu uğurda ağardı bu uğurda döküldü.Bunun karşılığını kanun yapıcılar bir madde koyup veremediler.Örneğin 4 C gibi vasıfsız işçi çalıştırılan bir kadro uygun gördüler karar süresi altı ay neden 5 yıl olmasın sonra biz vasıfsız işçi miyiz. Enerji sa sonuna kadar halı bizi devletimiz korunmuyorsa bunu ihaleyi alan şirketten beklemek abes olur.Bizden öncekiler bu duruma düştü seyrettik, bizler bu duruma düştük anladık, bizden sonra da bu duruma düşecekler seyrediyorlar.Soruyorum bu güne kadar hangi zamanda kadrolu elemen suç işlemediği halde kadrosu elinden alınmıştır.Bizleri bu hale düşürenlerden Allah razı olsun Gözümüzün önüne bakmaya başladık.
12.10.2013 / 01:52
ayedaşlı mehmet: 
""
bu tam psıkolojık baskı ılk once bızımle calışmak ıstemeyenle bizde çalışmak istemeyiz dediler sonra personelın buyuk bırkısmı dilekceleri göndermeye başlayınca biz istedigimizi gonderir istediğimizi gondermeyiz diyorlar hatta kalmak isteyenleri bile göderebiliriz dyorlar bu kadar insanla dalga gecer gibi alay ediyorlar bizi birbirimize düşürmeye başladılar nasılmı aşırı iş yuku baskısı as üst emir komuta tıpkı askerlık gıbı bizleri robotlaştırıp ruhumuzu satın alacaklar bizleri çalışan bir insan olarak değil matematiksel bır rakam gibi grüyorlar elbette çalışacagız uretecegiz calıstık emek verdik artıdeger yarattık işimizi aşımızı alınterimizi gençliğimizi yıllarımızı ailemizi ayedaşimizi bütün çalışanlarıyla dagıtım şirketleri içerisinde hep ılk sırada yaptık şimdi hepimiz ben biliyorumki üzüntü içerisinde bu şirkette herçalışanın bir tuğlası var temizlikcisinden tutunda en üstüne kadar üzüntümüz ailemizin dağılması emeklerimizin hiçe sayılması bizleri yok saymaları bizleri gormemeleri bizler buradayız hala işimizi aksatmadan devam ediyoruz alnımız acık bizler bu şirkete gecemizi gunduzumuzu verdik ruhumuzu verdik size asla ruhumuzu satmıyacagız
12.10.2013 / 00:57
superteknisyen: 
"Enerjisa kimsyi zorla tutmaz"
Arkadaşlar sabancı gitmek isteyeni gönderir.Tutmak istemez tutamazda zaten onun için kritik zaman kasım ayı kasımda 300 veya 400 kişiyi göndermesi lazım.yoksa insanlar kendince yöntem geliştirirler bence çalışmaz bi vede göndermiyorum diyen adamada tepkilerini gösterebilirler vede bu tepki sert olur.
11.10.2013 / 18:37
mustafa: 
"işçinin tepkisine kulak verin"
Sabancı çalışanları şeflere,mühendislere,müdürlere soracak diyorlar.Acaba bu seçecek kişileri kime soracaklar.İşi bilmeyenler,işi bilenleri mi seçecek?Önce Ayedaşın çalışanlarını iyi analiz edin sonra kimlerle devam etmeniz gerektiğini göreceksiniz.Personele değer veriyorsanız bunu somut olarak göstermelisiniz.Herkes SABANCIdan ikna edici bir hamle beklemekte,ama siz hala çalışanlardan uzak durmaya devam ediyorsunuz.İşi şefler değil,sahadaki personel yapıyor,bizlerin özverili çalışması AYEDAŞı bu günlere getiren en büyük etkendir.SABANCInın kendi kadrosu çalışanları analiz etmekten aciz midir?Çalışan personelin kaderi müdürün iki dudağının arasında bırakılmıştır,en az 15 yıllık tecrübe ve emek bu kadar kolay harcanır mı?SABANCI şirketi devir aldı mı almadı mı belli değil,sizin KURUMSAL ŞİRKET anlayışınız bu mu?
11.10.2013 / 03:23
deliyürek: 
"diren ayedaş"
iki aydır adam yerine koyan yok.dilekçeleri görünce akılları başlarına geldi.
11.10.2013 / 01:31
Belki yarın belki yarından da yakın..: 
"4-c-d-e-f g herneyse..."
Arkadaşlar plan şu .Enerjisa önce taşaronlarla konuşuyor,yetenek ve egıtımlerıne göre içlerinden adam seciyor.Taşaraon ıyı kotu işi biliyor onlarla götüreceklerini hesap ediyorlar ,adamlar hem ucuz çalışıyor hemde daha gencler o yuzden onlara deger veriyorlar.1000 kışıye yakın firma elemanı var onları bünyesine hatta içeriye bir kısmını alıp dilekçe verenler ve bir kısım vermeyenleride şeflerin talımatıyla gönderecekler.Burda kilit adamlar şefler onları paraya bogacak ,onlarda kendine yakın adamları isteyecek diğerlerıne yol verecek.Kimse benigöndermez diye endişe etmesin herkes gidecek plan coktan yapılmış..Genel müdürün timsah gözyaşalrına inanmayın..2.6 ay oldu hala sözleşme imzalamadılar farklarımızı niye vermiyorlar,paralarımı yok, sendika dan bir ses duyan varmı .? Çünkü arka bahçede çay kahve içiyorlar beraber...
10.10.2013 / 21:07
4 c: 
"devlet 4 c yi cazip kılıyor"
geldiğiniz ilk gunden beri her turlu şirket kurallarını söyledınız bızde uyduk yenı sıstematık çalışma dedınız gectık abone değil müşteri dedınız kabul ettık sizden gelen her turlu uygulamaya uyduk bunun karsılıgında iş guvencesı dedık benım guvencem yokkı size nasıl vereyım dedınız en buyuk darbeyıde bız işçilerden değil yıne 4c işçilerının feryadını yıllar sonra bır nebze hafıfletmek için yapılan iyileştırme oranlarından ve duzeletılen kanun ve haklardan yedınız sıtem etmenız doğrudur hem devlet %95 i koruyacaksınız dıyor hemde 4 c yı cazıp hale getırıyor haklısınız sizde devletımız bizi sadece sizin kurallarınıza ve insafınıza bırakacaktıkı her bırımızı bır portakal bır uzum gıbı ne kadar işinize yararsak nekadar suyumuz sıkılırsa posamız cıkıncaya kadar amacınız yeni iş kolunuzun işlerı yerıne oturuncaya kadar yerımıze yetışmiş elemanlarınız gelinceye kadar yani bize ihtiyacınız olduğu sürece çalışmamız sonrada işsizliğe alışmamız için gereken süre 6 aydan daha fazla olduğunu hepimiz biliyoruz birbirimizi kandırmayalım hiç bir kamu çalışanı kamuda hala çalışma imkanı varken hele birde önümüzde 3 tane seçim varken özelde kalmayı tercih etmez sizinle çalışıp nezamana kadar atılmam dıye umut etmektense 4 c gecıp kadro gelmesının hayalini kurması daha iyimser bır tablo çizmektedir sizinle çalışmak istemeyişimizi saygıyla karşılarsanız seviniriz ayedaş yönetımı teşşekur edrız şimdiden sizlere saygılar size enerji sektöründe başarılar kolay gelsın
09.10.2013 / 21:19
superteknisyen: 
"Benim Geleceğim Hakkında Kim karar verecekmiş Adama Sen kimsin derler"
Arkadaşlar acele etmeyin bayramdan sonra herşey netlik kazanır ben istemedikten sonra beni burda zorla tutamazlar eğer o sorumluluğu alıyorlarsa yarın öbür gün işten attığında adamı naaparlar düşünün ama cesaretlri varsa bi denesinler çıkacak olaylarında sorumluları olurlar
09.10.2013 / 12:18
Olmadı Olmadı: 
"Ayaklarınız Yere Bastımı"
Enerjisa vazgeçilmez sanıyordunuz bizimle çalışmak herkes ister sanıyordunuz bizim şirket süper diyordunuz ne oldu neden bu kadar 4/C talebi geldi 5-10 kişi yönetici maaşı alıp atıp tutuyorsunuz bizimle çalışmak istemeyenle çalışmayız diyordunuz tükürdüğünüze yalıtırlar böyle ben 4G diyen kimseyi duymadım
09.10.2013 / 09:27
YEKTA ÖZDEMİR: 
""
enerji saa enerji de çok acemisin bu işi yapman için once fırıncılık yapman gerekiyor .21 yüzyıl stratejisini uygulama bayat kimse yemiyo
09.10.2013 / 00:00
AHMET SABIR: 
"ÖNCE CAN"
Siz değerli sabancı yöneticileri 4/c geçmek isteyenleri zor ile tutmanız imkansız bunlar kalsa da zaten verim alamazsınız. Ancak burada birinci amiri konumudaki yöneticiye çok iş düşüyor eğer gitmesini istemediği personel var ise onunla konuşur ikna eder amaa ilk önce onun mutlu olması lazım onun ikna edilip çalışma şartları ve esasları sunularak kazaınılması gerekir. Kişi kendini aidat duygusu içinde sabancıda görecek ki diğer çalışanlarını ikna etsin. Ve bunun vakit geçirilmeden yerine getirlmesi gerekir.Öyle Ocak ayını falan beklemeye gerek yok..ÖNCE CAN SONRA CANAN
08.10.2013 / 15:49
....: 
""
Bayramdan geldiğimizde 6 ayın yarısı dolmuş olacak arkadaşlar. Uyutma taktiği çok güzel devam ediyor.
08.10.2013 / 09:05
alper: 
"isyan var"
sabancı sabancı sabancı gönderbeni zorlamı
07.10.2013 / 21:36
ulaş yılmaz: 
"ihtar çekin"
arkadaşlar bunlara kanmayın ihtarınızı çekin noterden bu bir nevi iş garantiasidir ama bunu yaparken şunu belirtin bu süre geçtikten sonra olacak tüm olumsuzluklardan iş verenim soruludur ama 2 ay önceden çekmeniz gerek
07.10.2013 / 20:50
Ayhan Yurt: 
"Yanlış Stareji"
Enerjisa gibi kurumsallaşmış ve enerji sektöründe yeteri kadar tecrübesi olan bir firma Ayedaş ta personel politikası bazında steratejik hata yaptı.Değerlendirmeleri analizleri tamamen yanlış. Bu şekilde devam ettirirse firmanın zarara uğrayacağını görmek zor değil.Ayedaşın yönetim kadrosunda amatör yöneticiler çoğunluktaydı. çalışanlar işçiler daha profesyoneldirler.Çoğunluklada amatör yöneticiler görev almış görünmekteler.Bundan önceki zamanlarda bu yöneticiler koltuk korkusu siyasi kaygı vs vs gibi nedenlerle hakkının hakkını yediler.Hiç bir bilgi beceriye sahip olmayanları sınavla baş teknisyen baş tekniker yaptılar.Tabi bu ünvanı hak edenler sözümüzün dışında.Çalışkan becerikli ve sessiz çalışanları hiç bir sınavda kazandırmadılar.Lise mezunu olanı Şef yaptılar teknikeri işçi Üniversite mezunu teknisyen işçi oldu orta okul mezunu şef.Şimdi size soruyorum Sayın Enerjisa Yetkilileri Siz böyle yöneticilerle çalışmak ister miydiniz.Eğer isterseniz çalışanlarda sizinle çalışmak istemez.4c de olduğu gibi.Şunu iyi biliniz ki zorla çalıştırılan elemanlardan size hayır gelmez.Hangi bölgelerde 4 c ye geçmek isteyen eleman çok ise hangi birimlerde istek çok ise bilin ki ya yönetimsel hatalar çok ya iş yoğunluğu belli kesimlere yüklenmiş Tekrar yöneticilerinizi seçerken düşünmenizde fayda olduğu düşüncesindeyiz.
07.10.2013 / 20:10
yorgun teknisyen: 
"personele insanca"
daha gelmeden personele ne kadar deger verdiginizi gördük.ümraniye işletmesinde işletme bahçesine personelin aracını park ettmesini yasakladınız.burası istanbul konya ovası degil her yer paralı üsretli otopark yarın bir gün neler yapcağınızı bilmiyoruz.personel personel diyosunuz kaile bile almıyorsunuz. kimse iş garantisi olmadan huzurlu çalışmaz 4 c ye kimse seve seve gönül rızası ile gitmek istemiyor ve kimse bu yaşından ve emeginden sonra macera peşinde degil.
07.10.2013 / 17:27
4/G: 
"4/G diyorlarmış"
Genel müdürümüzün bazı arkadaşları 4/C ye 4/G diyorlarmış. E size ne güzel eğlence çıkmış işte. Atın kahkahaları oturun. 4/C biim iş güvencemiz. Ne yazık ki bu saatten sonra 4/C den başka güvencemiz yok. Özelleştirme politikası bizi buna mecbur etti. Siz ise işin gırgırındasınız. Siz bizlere nasıl bir iş güvencesi vereceksiniz onu söyleyin sayın Kıvanç Zaimler.
07.10.2013 / 00:00
saha: 
""
dilekçe verenlerin çoğu saha elemanı ve işi zor olanlar ?
07.10.2013 / 16:47
...: 
"Bu nasıl bir uygulama"
KPSS puanı ile gireceksin devlet kadrosuna. Sonrada sermaye sahiplerine köle edileceksin. Hakkımı helal etmiyorum...
07.10.2013 / 15:24
zeki: 
""
Zorla çalıştırılan personelden hayır gelmez. Aldın madem al hayrını gör. Dışarıda dolu işsiz var öyle diyordunuz yaaa....
07.10.2013 / 14:46
Mustafa Özlü: 
"Kendinize Bakın"
Başkent EDAŞ alınıp personeli işten çıkarttığınız için kimse size güvenmiyor. Aynaya kendinize bakın insanların size niye güvenmediğini sorgulayın.
07.10.2013 / 14:41

""
gitmek istiyorum :)
07.10.2013 / 11:30
rıfat: 
""
4c maaşı 1750 tl. Sende ona göre maaş ver değil mi? Aynı şartlarda kimse çalışmaz.
07.10.2013 / 11:19

""
hani bizimle çalışmak istemeyenle çalışmayız diyordunu z biz sizinle çalışmak istemiyoruz hadi gönderin