Enerji Haberleri | Enerji Piyasası | Enerji Sektörü | Enerji Gündemi | Enerji Çalışanları | Elektrik Piyasası - Bakan Çelik EYT'ye Kapıyı Kapattı
Rusya'nın Doğalgaz Başkenti
Türkiye Geneli Elektrik Kesintileri
Elektrik Faturanızın Doğruluğunu Kontrol Edin

Karakter boyutu :13 Punto15 Punto17 Punto19 Punto

Bakan Çelik EYT'ye Kapıyı Kapattı

Bakan Çelik EYT'ye Kapıyı Kapattı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, EYT için "Yeni bir popülist politika burada inanın torunları daha büyük sıkıntıya sokar" dedi.
26.09.2014 / 09:15

Enerjimagazin-Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Fox Tv’de İsmail Küçükkaya’nın programına katılarak çalışma yaşamına dair soruları cevapladı ve gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.


Bakan Çelik, Emeklilikte Yaşa Takılanlara ilişkin sorulan soruya verdiği cevapta “Emeklilikte Yaşa Takılanlar bize şunu söylüyorlar: Diyorlar ki; 49 yaşında emekli olmayalım biz 50 yaşında emekli olmayalım, biz 45 yaşında emekli olalım diyorlar.  Bunu 91’de yaptık faturası 20 yıldır ödenmeye devam ediyor. Yeni bir popülist politika burada inanın torunları daha büyük sıkıntıya sokar.” dedi.


Çelik konuya ilişkin yaptığı açıklamada aşağıdaki ifadelere yer verdi:


 “Emeklilikte Yaşa Takılanlarla görüştüm. Kendilerine söyle bir şey söylemedik biz. Yani sosyal medyada diyorlar ki, Bakan beyle görüşülmüş görüşülünce sorun çözülüyor diye bir algı var. Böyle bir şey yok. Şunu net söylüyorum İsmail bey, burada popülizm olmaz, sosyal güvenlikte popülizm olmaz. Bunu mecliste de söylüyorum, Genel Kurulda da söylüyorum, Milletvekillerine söylüyorum. Bu işin muhalefeti, iktidarı yok. Bir yanlış yaptık 91 yılında halen faturasını ödemeye devam ediyoruz. O halde dünyanın neresinde 49 yaş emekliliği var, 50 yaş emekliliği var? Şu anda bizde 49 yaşında emeklilik var. Genç insanları emekli ediyor. Bu emekli olan insanlar kayıt dışı olarak çalışmaya devam ediyor. İşverenin çok işine geliyor. Emeklisiniz sizi çalıştırıyor dolayısıyla sigorta bildiriminde bulunmuyor.


Bakan 50 Yaşında Birisini İşe Alır Mı?


Küçükkaya’nın izleyiciden gelen “Sayın Bakan’ın işyeri olsa 50 yaşından sonra bir işçi alır mı” şeklindeki sorusuna ise Çelik, “Şimdi böyle bir dezavantajlı durumu var tabi. 50 yaşındaki bir vatandaşın 30 yaşındaki bir vatandaşa göre dezavantajlı durumda. Yalnız bu Türkiye’de olan bir hadise değil ki. Yanı başımızda bu Balkan ülkelerinde 65 yaş emeklilik. Şu anda uygulanan emeklilik yaşı 65. Bizde 2050 yılından sonra 65 yaş emeklilik olacak. Türkiye bu konuda inanın çok yanlış bir yola sokuldu. Şimdi kademeli bir şekilde 2036 yılında 60 yaş emekliliği bulacağız. 20 yıl sonra ancak 60 yaş emekliliğe geleceğiz. Bu doğru değil. Bu inanın çocuklarımıza, torunlarımıza yapılan bir yanlışlıktır.


EYT'liler 45 Yaşında Emekli Olmak İstiyor


Emeklilik yaşı 65 olmasın olabilir 60 olabilir emeklilik yaşı ama bugün 49 yaşında emekli oluyoruz. Onun için Emeklilikte Yaşa Takılanlar bize şunu söylüyorlar: Diyorlar ki; 49 yaşında emekli olmayalım biz 50 yaşında emekli olmayalım, biz 45 yaşında emekli olalım diyorlar."dedi. 


Kapı Kapalı Mı?


Çelik, Küçükkaya'nın, yani kapı kapalı mı şeklinde araya girmesi üzerine "Bunu 91’de yaptık faturası 20 yıldır ödenmeye devam ediyor. Yeni bir popülist politika burada inanın torunları daha büyük sıkıntıya sokar" dedi.







Bu haber toplam 11771 defa okundu
YORUMLAR
GAMZE GÜNGÖR: 
"adalet istiyoruz"
Eyt magduruyuz...hakkimiz gasp edildi..kanun geriye islemez..sayin bakanim kul hakki yeniyor...adalet artik yerini bulmali..bu mu sizin sosyal devlet kalkinan parti anlayisiniz.........
07.01.2015 / 22:06
isa çoban: 
"45 yaşında emekli olmayacak standart türkiyede mevcutmu"
45 yaşında emekli olmayacak standart türkiyede mevcutmu
15.11.2014 / 23:17
Hüseyin Mera: 
"E.Y.T"
Devlet madem bizlerin genç emekli olarak görüyor neden ssk ya girerken bize 25 yıl içinde 5400 iş günü yaparsan sizi emekli yaparım dedi neden söz verdi sonra cayıyor bize sizi 60.70 yaşında emekli yaparım diye bilirdi bizlerde ona göre kendimizi ayarlardık ben şimdi devlet tarafından dolandırıldığımı sanıyorum çünkü devlet vatandaşına borçlu kalmaz kalamaz gerekirse borçu borçla kapatır ama kendi adını beş paralık yapamaz ben çok borcu borçla kapattım kimseye ben bu yükün altında kalırım batarım demedim çünkü alacaklı bunu düşünmez borçlu düşünecek bu devlet hepimizin ama devlet söz verirken 10 kere düşünecek alırken nasıl faizile birlikte alan devlet verirkende aynı hasasiyeti göstermeli.
28.09.2014 / 20:42
CENGİZ ÖZDEMİR: 
"EYT"
Sayın İsmail küçükkkaya .Geçenlerde Faruk Çelik ile yaptığınız söyleyşide sorulması gerekenleri sormadığınız için sizi kınıyorum.İsterdikki sesimize kulak verip yaşadıklarımızın tercümanı olasınız.Ama gördükki sorduğunuz sorular dahi hükümet destekli.Anlaşılan oki programa çıkmadan sorulması gerekenler ve sakın ha sorulmaması gerekenler diye bir format hazırlamışşınız.Böylemi halk kahramanı olacaksınız.bU İŞİN UCU ŞU ANDA SİZE DOKUNMUYOR OLABİLİR AMA BİR GÜN MUTLAKA SANADA DOKUNACAKTIR...Bakanın gözünde bizler sanki hırsız gibi devleti soymaya çalışan bu devletin sırtına yük olmaya çalışan vatan hainleri gibiyiz.Bizi halk neznınde bitirmek için önce onursuzlaştırıyor küçültüyor ve sanki yokmuşuz gibi davranıyorlar.Sende insansın çalıştığın iş seni uzun yıllar götürebilir belki ama ya bizler agır sanayi koşullarında çalışanlar şaka gibi 60 lı yaşlardan bahsediliyor.Hangi sanayici fabrikasında 40-45inden sonra işçi çalıştırıyor yada sen olsan çalıştırırmısın ?bu yaşlardan sonra işssiz kalan biri sizce nerelerde iş bulabilir.devlet devlet iken işe adam alırken yaş koşulunu öne sürerken iş adamları salak yada beyinsizmi bu yaşlardan sonra yeniden işe adam alsınlar.Politikacı dediğimiz milletin sırtından geçinen asalaklar oturdukları yerden ahkam kesmesini biliyorlar avrupada şöyle avrupada böyle heye heye avrupada öyle doğru avrupada bunlar gibi bir dönem milletvekilliği yapıp emekli olan varmı?Acaba asalaklık bu degilmi milletin kanburu bunlar degilmi bizmiyiz 25 yıl kesintisiz prim yatır sonra işsiz kal devletin sahip çıkacağına yasayla koruyacağına git yaşın gelene kadar ne halin varsa gör de...Neden programlarınıza bizlerden birilerini konuk edip o zatla karşı karşıya getirmiyorsunuz derdimizi kendimiz anlatalım yada soramadıklarınızı biz soralım...Şu anda devletin işsizlik sigortası için topladığı paranın büyüklüğünden haberiniz varmı.70 milyar tl.bu parayı ne yapacakların ı hiç düşündünüzmü , adı üzerinde işsizlik sigortası kime ne veriyor bu para her geçen gün büyüyor şu anda hazinedeki paranın miktarından bile fazla durumda.kime harcanacak ne yapılacak hiç düşündünüzmü.Emeklini devlet üzerindeki kanburundan bahsediyorlar ama kendi devlet üzerindeki kanburlarından hiç bahsetmiyorlar bu devletin kanını biz emdik kasasını biz boşalttıkya.Biraz içinizde adamlık varsa bizleri çıkartıp konuşturun ekranlarınızda.Sokaga inip teröristlik yapmadık ama bu konu her geçen gün büyüyor toplum olarak her şeyin bir sabır sınırı var.Bu gidişle patlayacakta.bu patlama bu defa gezi olayları gibi olmayacakta.UYARIYORUZ.BİZLER HAKKIMIZ OLMAYAN BİR ŞEYİ İSTEMİYORUZ.ÇÖZÜM İSTİYORUZ SİZDENDE TERCÜNAM OLMANIZI BEKLİYORUZ....
28.09.2014 / 16:19
ahmet andiç: 
"Seçimler yaklaşıyor"
Bakan Çelik daha önce hep lağa luga yapıp insanlara umut veriyordun. İlk defa emeklilikte yaşa takılanlar için bir düzenleme yapılmayacağını açık açık söyledin. Madem bunu söyleyecektin niye 2 yıldır müjde verdin durdun ? Gelecek yıl seçim var bunu unutma ! Bu halk 1999 da emeklilikte yaş sorununu çıkaran eceviti nasıl alaşağı etti ise akp yi de aynı şekilde iktidardan düşürecektir. Allah (CCh) belanızı elbet verecektir!O kapatılan kapıyı kıçınıza sokmasını da elbette biliriz.
24.09.2014 / 05:43
eyup: 
"sn"
peki sizlerde bizim gibi 25 yılını vermiş olsanız ssk binlerçe para yatırmanıza ramen emekli olamıyorsanız ne düşünüyorsunuz bakıyorum size göre yasa var bizim gibi kölelere yök 2 yıl mlv 2ml emekli mağşı o babam haram zıkkım olsun,,,,
24.09.2014 / 00:38
eyup: 
"sn bakanım"
sizler 2dönem mlv yaparak emekli oluyorsunuzda ben 25 yılımı çalışarak niye emekli olamıyorum adalet büysa o koltü terk et yazıklarım olsun ,,,
24.09.2014 / 00:27
eyt yakup: 
"eyt zulmü devam ediyor"
çalışırken adam gibi maaşmı veryorsun işmi var iş olsada maaş düşük iş yok emekllilik yok yaşımızı öteliyorsun ileride alacağımız maaş düşüyor sağlıktan faydalanamıyoruz yasalar geriye dönük işletildi yasa çıktıktan sonrasını kapsasaydı eyt olmazdı ey faruk çelik bizim ne günahımız vardı emekliliğe 10 yıl varken 19 seneye çıkarttın biz kürek mahkumumuyuz yazıklar olsun bu kafaya b ey faruk çelik kendin söylüyorsun kendin dinle bizim bu laflara karnımız tok hakkımızı ver yemeye devam etme mümkünse sen o koltuktan git mert ol vekillere bağkurlulara herkese var eyt dirsek o dirsek bir gün sana dönecek keşke şu eyt nin hakkını verseydim diyeceksin sayın çelik
23.09.2014 / 22:40
mustafaa kaya: 
"askerlik gün sayısı"
YA ARKADAŞ HİÇ OLMASA ŞU ASKERLİKTE GEÇİRDİĞİMİZ GÜNLERİN BARİ PRİMİNİ DEVLET YATIRSADA .2 SENE ÖNE GELİRDİ EMEKLİ YAŞIMIZ.SONUÇTA DEVLETE YAPTIK BU HİZMETİ BÖYLE BİR İYİLİK YAPILABİLİR DİYORUM BEN.
23.09.2014 / 19:10
şükrü çelik: 
"E Y T İLE alakalı"
efendim devlette devamlılık esastır 1989 yılında koalisyon hükümet üyeleeerinden sayın demirel ve merhum erdal inönü o tarihten sigorta başlangıcı olan üye yaşa bakılmaksızın bayanlae için 20 yıl erkekler için 25 yıl dendi ama verilen bu hak ELİMİZDEN ALINDI HAKSIZLI AUĞRAMIŞ OLDUK bumağduriyetimiz bence 1 defaya mahsuz olarak devletimiz tarafından haksızlığın daha fazla boyuta grlmeden DÜZELTİLEBİLİR.
23.09.2014 / 16:09
Huzeyfe Yenibertiz: 
"Bu iş çok uzadı sn.Bakanım"
Cumhurbaşkanıma sesleniyorum.sn.cumhurbaskanim bu magduriyetle ilgili siz bize soz vermistiniz.ama bu is cok uzadı.bu magdurların sayisi kucumsenecek bir rakam degil.Valla kusura bakmayın ama bu konu 2015 te AKP yi bitirir.Bu insanlar bende dahil umutla bugunlere kadar bekledik.ama bitti yeter artık....